divendres, 16 de novembre del 2012

Estimar-se un mateix

L'autoestima és la valoració que tenim de nosaltres mateixos, és la força que ens impulsa cap a la vida. Està molt relacionada amb l'autoconfiança, amb l'amor incondicional cap a nosaltres mateixos.

Què entenem per amor incondicional?
Hem de pensar que amb tot el que compto dins meu, tinc suficient per ser feliç. Perquè del que es tracta a la vida és de ser feliç, més enllà de les possessions, dels èxits, dels meus pensaments, etc.

Hem de convèncer-nos a nosaltres mateixos que el que ja som és suficient per viure, que no necessitem res de nou a la nostra vida, més enllà de reconèixer i fer conscients coses en nosaltres que tenim però que encara no hem integrat.

La baixa autoestima ens fa creure que no som mereixedors, que no servim per a res, fa que ens jutgem més durament del que jutgem als altres, ... i pensem que la sort o la felicitat a la vida depenen de tot el que passi a l'exterior. Quan estem amb l'autoestima baixa, les nostres relacions es deterioren, creem relacions de dependència, i, quan més necessitem companyia, els altres més s'allunyen de nosaltres. Intentem aconseguir l'aprovació dels altres a qualsevol preu.

Què puc fer?

1) Primer de tot, dir prou! Manifestar i acceptar que vull viure!

2) Sentir-me. Saber què vull i què necessito. Ocupar-me de mi. Prendre consciència de les meves necessitats i de les meves limitacions, des d'una postura segura i clara.

3) Canviar els meus pensaments per canviar les meves accions. Acceptem el fet de ser humans. No ens exigim ser perfectes, no ens despreciem, no ens fem descomptes gratuïtament. Valorem-nos i adoptem nous patrons de pensaments, des de l'optimisme.

4) Prendre consciència de tot amb el que ja compto. Les nostres eines són dins nostre, i no fora. Som éssers complets i tenim tot el necessari incorporat per poder ser feliços.

5) Donar-me permís per descobrir nous camins, per provar noves maneres de fer, per equivocar-me i per tornar-ho a intentar.

6) Conversar amb el passat. Detectar i aprofundir en totes aquelles creences que em boicotegen, que tinc fortament gravades i enfrontar-m'hi. Reconèixer-les, abraçar-les i acceptar-les. Només així les podré transformar.















Frases cèlebres:

"Afronta el teu camí amb coratge, no tinguis por de les crítiques dels altres. I sobretot, no et deixis paralitzar per les teves pròpies crítiques" P. Coelho.

"Sé tu mismo, los demás puestos están ocupados" O.Wilde

Llibres recomanats:

"El poder está dentro de ti" Louise Hay

"Quiérete mucho" Raimon Gaja Jaumeandreu

"Reinventarse" Mario Alonso Puig

"20 pasos hacia delante" Jorge Bucay

Pregunta:

Què espera la vida de mi?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada